Sunday 10 July 2011

Saya tepana melihat video ini. Seorang tua di depan Sogo meluahkan rasa hatinya.



"nak kata manusia bukan manusia lagi dah"


"terjerit terlalak macam tu beratus2 orang,bawak senjata lagi
kau berani jumpa?kalau saya bawak kayu pun org dah takut!"


"macam tu ke orang bertamadun?"


"tanya diri kau apa bakti kau pada negara jgn tanya negara berbakti pade engkau"


"aku bakal mati dan kaku hancur dimakan dek bumi"


Namun yang mmbuatkan saya rasa sgt terkilan adalah komen-komen penonton di YouTube. Sungguh tiada hati dan perasaan. tak pasal2 komen seperti ini yang pakcik ni dapat :

"pakcik, miskin lagi cakap banyak"
"pakcik ni goreng je lebey, agenda politikus"

MasyaAllah. inilah yang terjadi bila dah terlalu fanatik. Tidak mampu membuka mata dah.. Benda baik pun disangkalnya. Penilaian dah dikuasi nafsu semata bukan lagi akal. Namun, komen terbaik saya harus berikan kepada :



 Sungguh makan dalam komen ini. Fikir2kan lah.

No comments: